Näin liityt kirkkoon

Liity kirkkoon täällä!

Mitä kirkon jäsen saa?

Kirkko on mukanasi elämän käännekohdissa. Vanhemmat ja kummit pyytävät kasteessa lapselle Jumalan siunausta, avioliitto solmitaan seurakunnan läsnä ollessa ja läheisen kuollessa haetaan lohtua ikuisen elämän lupauksesta.

Jumalanpalvelus tarjoaa tauon arjen keskelle. Se antaa mahdollisuuden toimia erilaisissa vapaaehtoistehtävissä.

Työ lasten ja nuorten parissa on näkyvä osa seurakunnan arkipäivää. Seurakunnat järjestävät lapsille ja nuorille kerhoja, leirejä sekä paljon muita tapahtumia.

Monet sosiaalityön muodot ovat lähtöisin kirkosta. Kirkko auttaa ja tukee elämän vastoinkäymisissä. Diakoniatyöntekijät auttavat taloudellisissa ongelmissa.

Kirkko säilyttää kulttuuria. Kirkkojen taidokas sisustus, esineistö ja kuvataide ovat olennainen osa suomalaista kulttuuriperintöä. Kirkko on monen paikkakunnan arvokkain ja rakastetuin rakennus. Seurakuntien ylläpitämille hautausmaille kaikilla paikkakuntalaisilla on oikeus tulla haudatuksi.

Laaja musiikkitoiminta tarjoaa harrastusmahdollisuudet aloittelijasta konkareihin.

Tervetuloa kirkon jäseneksi!