Samalla pallolla

Tänä viikonloppuna olemme kokoontuneet Haminassa Evankelisille kesäjuhlille. Hiippakunnassamme hengellisiä kesäjuhlia järjestetään harvoin, joten tilanne on ainutlaatuinen.

Ympyräkaupunkimme Hamina mainostaa itseään ”Maailmanluokan pikkukaupunkina, joka on myös kohtaamisten kaupunki”. Maailmanluokan kaupunki viittaa kansainvälisyyteen. Kaupunki on kautta aikojen ollut idän ja lännen kohtaamispaikka, sijaiten milloin milläkin puolen valtakuntien rajaa. Täällä kohtaavat ympyräkaupungin ainutlaatuinen linnoituskeskustan historia ja kaunis maaseutu. Täällä kohtaavat maa ja meri. Ennen kaikkea täällä kohtaavat iloiset ihmiset.

Kansainvälisyys ja iloiset kohtaamiset olivat mielessämme, kun lähdimme suunnittelemaan kesäjuhlia Haminaan. Olemme samalla pallolla ja meillä on yhteinen tehtävä: julistaa evankeliumi kaikille ihmisille. Sanoma Jeesuksesta kuuluu kaikille.

Kesäjuhlien ohjelmaa suunniteltiin niin, että lähetystyöntekijät ja heidän terveisensä maailmalta kuuluvat. Samalla pallolla – kesäjuhlien aikana maailma on ollut hetken Haminan kokoinen. Onnistuimme tavoitteessamme.

Olen ollut liikuttunut ainutlaatuisista kohtaamisista ja iloinnut siitä riemusta, joka syntyy, kun saamme kokoontua yhteen tärkeän sanoman äärelle. Suosittelen vierailemaan alkaneen suven aikana hengellisillä kesäjuhlilla. Ne ruokkivat, vahvistavat ja tuovat iloa, josta ammentaa vielä syksylläkin.

Anna Kinnunen
​​​​​​​Kirjoittaja on kirkkoherra Haminan seurakunnassa.

Haminan seurakunnan kirkkoherra ja seurakuntalaisia.
Kansainvälisyys ja iloiset kohtaamiset olivat kesäjuhlien talkoo- ja järjestelyväellä mielessä.