Perennaopastusta ja kesäkahveja Kymin kirkolla

Kymin kirkolla pääsee kesäkuussa kahvittelemaan torstaisin klo 14–16 yhdessä Kotka-Kymin seurakunnan työntekijöiden kanssa.

Torstaina 6.6. klo 14–16 kesäkahveilla hortonomiopiskelija Erika Taima on kertomassa ja antamassa vinkkejä millaisia perennoja voisi haudoille istuttaa. Taima kertoo muun muassa mitkä monivuotiset kasvit sopivat istutettavaksi haudoille sekä miten voit huolehtia luonnon monimuotoisuudesta.

Läheisen haudalle voi istuttaa kesäkukkien sijaan myös perennoja eli monivuotisia kasveja. Se on sekä edullinen että luontoystävällinen valinta. Perenna kasvaa ja kukkii haudalla vuodesta toiseen. Parhaimmillaan ne pärjäävät hyvin vähällä hoidollakin.

Hortonomiopiskelija Erika Taima on suunnitellut Kotka-Kymin seurakunnan hautausmaille neljä erilaista istutusvaihtoehtoa, joissa on käytetty ainoastaan monivuotisia kasveja.

– Valitsin helppohoitoisia kasveja, joita ei tarvitse paljon kastella. Ne ovat myös luonnon monimuotoisuutta tukevia perhos- ja pörriäiskasveja, Taima kertoo.

Vinkkejä perennaistutuksiin voi tulla kyselemään Kymin kirkon kesäkahveille 6.6. klo 14-16 tai lukea osoitteesta www.kotka-kyminseurakunta.fi.

Kymin kirkko toimii lisäksi tiekirkkona koko kesän. Kirkko avoinna 3.6.-30.8.2024 ma-pe klo 12-18 (ei pe 21.6.2024). Paikalla on opas.

Tue Jun 04 12:43:19 EEST 2024