Kotka-Kymin seurakunnan kirkkovaltuusto hyväksyi seurakunnalle uuden strategian kaudelle 2025-2027

Kotka-Kymin kirkkovaltuusto hyväksyi 4.6. seurakunnalle uuden strategian kaudelle 2025–2027.

Strategiaa työstettiin vuosina 2023-2024. Strategian taustalla vaikuttavat Taloustutkimuksen tekemä Seurakuntatutkimus sekä kysely seurakuntalaisille. Näiden perusteella uuteen strategiaan nostettiin painopisteiksi yksinäisyyden torjuminen, uusien seurakuntalaisten vastaanottaminen lämpimästi, ihmisten kohtaaminen arjessa ja juhlassa, Polku-toimintamallin vahvistaminen (Polku on työväline tarkastella, miten seurakunta kulkee lapsen ja nuoren rinnalla kohti itsenäistä aikuisuutta), nuoret, eläkeläiset sekä Karhuvuoren asukkaat.

Strategian arvoina ovat:  Usko, toivo, rakkaus ja yhdenvertaisuus

Missio: Kotka-Kymin seurakunta – kaupungin vaikuttavin hyvän tekijä.

Visio: Elämänvoimainen ja jäsenrikas seurakuntayhteisö, joka tarjoaa turvaa, Jumalan armoa ja välittämistä elämän eri tilanteissa.

Strategian mitataan toimintakertomusten yhteydessä määrällisesti, laadullisesti ja vaikutuksellisesti.

Strategian voit lukea kokonaisuudessaan täältä

Kirkkovaltuuston kokouksessa 4.6. hyväksyttiin lisäksi vuoden 2023 toimintakertomus ja tilinpäätös, hyväksyttiin hallinnon tehtävänimikkeiden muutokset sekä Kotka-Kymin seurakunnan vuoden 2025 kirkolliseksi tuloveroprosentti päätettiin pitää ennallaan 1,50%:ssa.

Wed Jun 05 08:43:05 EEST 2024