Haapasaaressa kesämessuja kesä- ja elokuussa

Kotka-Kymin seurakunta järjestää kesällä kaksi messua Haapasaaren kirkossa.

DSCF5868-2_L.jpg

Perinteiset kesäkirkot järjestetään sunnuntaina 16.6. ja sunnuntaina 25.8 klo 12. Molemmat Haapasaaren kesämessut lähetetään myös Kotka-Kymin seurakunnan facebook-sivujen kautta suorana lähetyksenä osoitteessa www.facebook.com/kotkakymi.

Kesäkirkkoihin järjestetään tuuri kyyti Sapokasta. Ms Vikla lähtee Sapokasta klo 10 ja palaa Sapokkaan n. klo 16. Edestakainen tuurikyyti maksaa 20€ aikuisilta ja 10€ lapsilta. Matka maksetaan aluksella. Aluksella palvelee matkan aikana kahvio.

Seurakunta on perinteisesti järjestänyt Haapasaaren kirkossa kesän aikana muutamia messuja. Kirkossa järjestetään kesän aikana myös Lohisoiton konsertti sekä muutamia avioliittoon vihkimisiä.

Haapasaaren kirkko on kaunis puukirkko Kotkan ulkosaaristossa Haapasaaressa. Kirkko valmistui vuonna 1858. Aiemmin paikalla on ollut rukoushuone. Kirkko sijaitsee 25 kilometrin päässä mantereelta ja on Suomenlahden itäisin toimiva saarikirkko. Matkailijat pääsevät tutustumaan kirkkoon kesäisin noutamalla ja palauttamalla avaimen Haapasaaren osuuskaupasta kaupan ollessa auki.

Wed Jun 05 11:34:21 EEST 2024